Sunday, February 22, 2009

suka duka jD RAKAN-TEMAN-AND SAHABAT..

asSALAMUALAIKUM..RASANYA DAH LAMA TAK UPDATE BLOG NI..HARI NI RASA CAM NK LUAHKAN PERASAAN KAT SINI..WALAUPUN ORANG TAK DE ATAU TAK BACA TAK KISAH SEBAB DAH LUAHKAN..HIHII..SEKARANG AK ADA DILEMA..CAM BESE TETIAP SEM MESTI ADA JER KENKKAWAN NAK CARI PASAL NGAN AK..TAPI AK CAM BESE AR..TAK NAK KAWAN SUDAH..SEIKHLASNYA SETIAP KALI AK ADA MASALAH NGAN KAWAN AKU AKAN ANGGAP PERKARA NI ADALAH TEGURAN DARI AllAH, ak tak kata kawan aku tak baik, cuma aku yang makin alpa terhadapNYA. Sekarang aku tetap rasa cam tu..masalah aku datang disebabkan teguran dr Dia Yang Maha Esa..aku makin lama seolah=olah macam hidup ni tuk suka SUKE JE jer memanjang...itulah aku rasa keistimewaan paling besar jadi seorang Islam..sentiasa ada yang memerhati dan menegur baik secara halus atau kasar..Cuma aku harap kali ni aku mampu menangani masalah ni lebih baik dari dulu..kalau dulu mungkin sampai duatahun pun aku tak tegur..tapi sekarang tak tahulah..baru seminggu..itu pun dah dosa.tak traulah nak wat camner sebab biasalah kalau gaduh ni mesti segala cerita zaman hitam putih semua nak ungkit walaupun tak de pun kena mengena ngan kes gaduh tu..entahlah..ak pun tak faham..tapi yang bestnyer time gaduh nilah ingat hutang masing-masing..aku yang selama ni tak pernah ingat pun si kawan (yg gaduh ngan ak)ni ada hutang ngan ak,tau-tau jer ada duit atas meja..ish..ish..aku maintainlah..ke jahat ak buat tak tau?entah lah..tapi lega sket ak pa merapu kat cni,cni jelah tmpat yang ak tak gaduh ngan saper2..(cam budak tadika pun ader)..YA ALLAH AMPUNILAH HAMBAMU INI..

ITU kes gaduh, time kes baiknyer ko lah satu-satunyer kawan ak dunia akhirat.(pernah guna tak ayat ni?)entahlah patutlah ada cliche kawan hepi kecil tapak tangan stadium bukit jalil ak tadah./.tapi..time sedih,kecewa..stadium aku tadah..sebelah kaki belum tentu nak masuk..ish..ish..ehm..dah banyak dah merapu..apa-apa pun aku harap kita semua makin dewasa tak kira dari segi mental atau fizikal..kalau buat salah tu pandai-pandailah mengaku..janganlah tipu diri sendri..kalau malas cakp malas tak payah nak sabit perkara lain..janganlah wat diri tu macam mangsa perang kat afghanistan yer... BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LAH..Ok Lastly,AL-FATIHAH BUAT SAUDARA ISLAM YANG TERKORBAN DEK KEKEJAMAN REJIM ISRAEL..ALFATIHAH..

1 comment:

Anonymous said...

Hari ini hari pertama cikgu masuk blog DJ sebab cikgu ternampak DJ jadi follower blog cikgu. Terima kasih DJ.

Soal gaduh-gaduh tu tak payah dipanjang-panjangkan DJ. Berdosa tak usah kiralah - masalahnya mengapa kita perlu membiarkan diri dan jiwa kita sakit memikirkan pertelingkahan kita dengan orang itu. Kan namanya membuang masa tu.Banyak lagi urusan lain yang perlu berligar difikiran kita bukan masalah kawan kita yang tak nak tegur kita.

Ok DJ teruskan menulis, insya Allah kalau cikgu ada masa cikgu akan jenguk-jenguk selalu ke sini.