Saturday, October 19, 2013

The Notebook

Alhamdulillah.10:50 PM sudah. Sabtu, cuti yang betul-betul cuti. Cuti tanpa aktiviti luar. Cuti tanpa kerja dan panggilan dari tempat kerja. Cuma ada aku, cuti dan rumah NO 11.Itu sahaja.Ops, ada unifi juga :-)

Petang tadi , secara kebetulannya berkesempatanlah aku ini menonton "The Notebook" di TV2. Adaptasi dari Novel,novelist Nicholas Sparks's. Jujurnya buku tu memang aku ni tak pernah baca pun tapi lepas tengok cerita ni, mungkin one day kalau jumpa buku dia,aku teringin nak baca.

"The Notebook" dari perspective Khadijah Albasri. Kasih sayang tanpa batasan.
Cinta Sejati idaman setiap isteri. Kasih suci seorang suami.Cinta MURNI.Dugaan dan pengorbanan infiniti.

Siapa tak mahu ada orang jaga sampai hujung usia.
Siapa berduka kalau setiap ketika kau punya dia yang bawa tawa.
Yang pasti siapa pun bahagia kalau kau ada seseorang yang boleh bantu,sokong dan disusah tanpa kau rasa payah.

YA, DISUSAH TANPA RASA PAYAH. Sebab kita secara biasanya tak sudi menyusahkan orang. Sebab kita secara amnya, tak ingin menjadi beban kepada sesiapa. Dan kita secara keseluruhannya, hanya mahu kebaikan kita yang terserlah. Dan akhirnya kau buat keputusan untuk tanggung semua masalah,sebab kau rasa payah. TAPI,kalau kau punya dia yang boleh kau minta tolong tanpa hati kau kata payah, semua perkara kau boleh kata sudah. Sekurang-kurangnya kau tak sendirian mengadap masalah.

Apapun, setiap masa dan ketika, Ujian Cinta dari Allah tak pernah tiada. Berseorangankah kita, bersendirian sentiasa kah kita, ujiannya tetap ada.Kerana Ujian datang kerana Cinta Ilahi, jadi hadapilah dengan Kasih Sayang insani.





p/s: Sehingga 'Dia' aku temui. Allahumma Yassir Wala Tu'assir.(^_^)~

No comments: