Saturday, September 13, 2008

I'M a Believer Not A FolloWer....

The name of the religion is Islam, which comes from an Arabic root word meaning "peace" and "submission." Islam teaches that one can only find peace in one's life by submitting to Almighty God (Allah) in heart, soul and deed. The same Arabic root word gives us "Salaam alaykum," ("Peace be with you"), the universal Muslim greeting.

ISLAM? hari ni ramai orang Menganut agama islam, tapi betul ke Islam? Adakah korang termasuk dalam golongan pengikut islam?atau orang yang mengamalkan Islam? Dua istilah yang nampak macam sama tapi berbeza semuanya.islam sekadar taQlid atau Islam yang lahir dari hati nurani yang ikhlas..
hARI NI RAMAI NAMA CAM iSLAM TAPI perangai kalah kafir laknatullah..nauzubillah...hari ni ramai tahu sebagai Islam bertanggungjawab menegur sesama Islam kalu ada yang tersalah tingkah..tapi, ramai kata.."it's not my business"..apa kes? Aku sendiri pun kenkadang takut juga nak tegur,bukan apa karang tetiba aku terus kena blacklist,tapi tulahkan manusia, kena blacklist ngan manusia kan main risau.nanti kalu kena blaclist dengan yang Maha Esa camner?YA allah, berikanlah kekuatan kepadaku dan rakan-rakan dalam menegakkan agamu yang satu ini...

Rasullullah s.a.w dulu bersungguh-sungguh tegakkan islam,cabarannya hanya Allah yang tahu..RASULULLAH..

' O Muhammad! We have sent you to be a real blessing for the people of the world' (21:107)
'He brings them out of the depths of darkness into the light.'
(2:257)
This publication takes the liberty, by the grace of the
Almighty to portray the unique and exemplary roles of the beloved Prophet
Sallallahu Alaihi Wasallam:


Mungkin kita kini kian alpa,untuk mencintai tokoh yang satu ini..aku beri korang ruang dan peluang untuk mengenali dan mengignati tokoh ini kot-kot ada yang amnesia...korang g r kat laman web kat bawah ni...bagus isi kandungan dia..apa-apa yang korang nak tau insyaAllah hanya di hujung jari..
http://www.inter-islam.org/Biographies/Rasulullah-as.html


Akhirnya ak harap semua antara kita adalah believer and not a follower...puasa-puasa juga solat jangan lupa...tq.

No comments: